Groei in verkopen
Groei in conversiepercentage
in kosten per verkoop (CPA)
In maart 2020 kwam Calmzy bij Brandgang uit. Calmzy wil goed zichtbaar zijn bij deze specifieke doelgroep van mensen die direct op zoek zijn naar een oplossing voor een betere nachtrust. Calmzy had in eerste instantie zelf reeds marketingactiviteiten opgezet, maar de kosten per verkoop waren te hoog en het conversiepercentage te laag om van Calmzy een commercieel succes te kunnen maken.
Brandgang kreeg de opdracht de online marketingactiviteiten van Calmzy te verbeteren. Op basis van een performance marketing strategie werden de bestaande kanalen van Google Ads, Facebook en Instagram onder de loep genomen, waarbij in het eerste half jaar de focus werd gelegd op het verbeteren van Google Ads.
Door de constructieve samenwerking met Brandgang is het conversiepercentage via SEA in korte tijd met 67% gegroeid. Brandgang is een fijne partner en doen meer dan ze beloven.
Aan de optimalisatie van Google Ads ging een uitgebreid zoekwoordonderzoek vooraf. Op grond van de resultaten werden meerdere campagnes opgezet, waarbij iedere unieke zoekterm (+sterk gelijkende) in aparte advertentiegroepen werd opgedeeld. Er zijn bewust zoveel mogelijke brede zoekwoorden ingezet. De inzichten uit de brede zoektermen zijn gebruikt om advertentiegroepen op te zetten met exacte zoektermen.
Het account van Calmzy bestaat daardoor nu uit 60% exacte zoektermen. Dit heeft geleidt tot een hoge relevantie van advertenties op basis van zoektermen die gebruikt worden door potentiële kopers.
De advertenties met brede zoekwoorden blijven live staan, gezien we hier veel informatie uithalen op welke zoektermen men zoekt. Het proces van brede zoektermen in exacte advertentiegroepen plaatsen is een proces waar we continu mee bezig zijn. Hiermee behalen we CTR’s van 30% en hoger.
Hypotheses testen
Om de kosten per verkoop via Google Ads te verlagen zijn verschillende hypotheses getest. Zo is onder meer geëxperimenteerd met biedstrategieën op vertoningspercentage, doel-ROAS en maximale CPA. Hieruit komt onder meer naar voren dat de experimenten per regio en land nogal verschillen. De tientallen hypotheses hebben in de afgelopen maanden direct geleid tot meer conversies en lagere kosten per conversie.
Met de nieuwe Google Ads structuur is de CTR met 76% gestegen. De kwaliteitsscore is verhoogd van 4/10 naar de maximale score van 10/10. Het advertentiebudget hebben we per campagne verhoogd, zodat Calmzy altijd zichtbaar is op de meest belangrijke zoekwoorden. Door geslaagde experimenten door te voeren op de bestaande campagnes is een explosieve groei in aantal conversies (+440%) gerealiseerd. Daarnaast zijn de kosten per verkoop met -42% gedaald. Tenslotte zien we dat remarketing via Facebook en Instagram in 65% van alle aankopen onderdeel is geweest van het conversiepad (eerste bezoek tot daadwerkelijk aankoop). Op grond van onze aanpak is Calmzy van een start-up doorgegroeid naar een van de grootste aanbieders van verzwaringsdeken in de markt. En dat alles in een periode van een half jaar.
Neem gerust contact met ons op voor een (digitale) kennismaking.