Sollicitaties
Via LinkedIn Ads
websitebezoekers
impressies
Ctac heeft in 2021 een belangrijke doelstelling wanneer het gaat om het versterken van hun employer branding. Het eindelijke doel hiervan is om young professionals, ervaren consultants en IT’ers te binden aan hun bedrijf. Ctac wil veel meer naar buiten laten zien wat hun cultuur kenmerkt. Met de kernwaarden; samen, ondernemend, resultaatgericht, bewust en gedreven willen ze de markt laten zien hoe het is om voor Ctac te werken. Ze kwamen bij Brandgang uit met de volgende vraag: hoe kunnen we ons employer brand versterken en daarnaast openstaande vacatures invullen met de inzet van online marketing?
Brandgang heeft in samenwerking met het online team van Ctac een online performance strategie gemaakt, waarbij er aan het employer brand wordt gewerkt én dat ervoor zorgt dat vacatures meer onder de aandacht komen bij potentiële kandidaten. Deze 2 doelstellingen hebben we verwerkt in 1 uitgebreide campagne.
Er zijn 5 belangrijke persona’s ontwikkeld, waar per persona belangrijke redenen van potentiële kandidaten zijn onderzocht om te solliciteren op een functie. Deze inzichten hebben we doorvertaald in de communicatie naar potentiële kandidaten, waarbij we de campagne hebben opgebouwd in 2 advertentiegroepen: bereik (branding) en werving (sollicitaties).
Brandgang heeft zich bewezen als een professionele partner die de juiste kennis in huis heeft om een succesvolle Employer Branding activatie uit te rollen op social media voor Ctac
In fase 1 hebben we met video testimonials op LinkedIn, Ctac’ers aan het woord gelaten. De video testimonials zijn afgestemd op de 5 verschillende persona’s, zodat de boodschap perfect aansluit op de wensen van een potentiële kandidaat. De video advertenties hebben als doel het realiseren van een zo’n hoog mogelijk bereik, waarbij we iedereen die de video volledig bekeken heeft (30 seconden) in een aparte remarketinglijst opslaan.
In fase 2 hebben we advertenties met een enkele afbeelding en call-to-action (solliciteren) gepromoot aan iedereen binnen de remarketinglijst. Deze groep van potentiële kandidaten heeft al kennis gemaakt met Ctac en weet precies wat werken bij Ctac leuk maakt. De kans op een sollicitatie is daarmee veel hoger.
Met LinkedIn video advertenties hebben we met targeting op o.a. vaardigheden, functietitels en senioriteit de volledige doelgroep in 1 maand tijd gemiddeld 3 keer bereikt. Over de looptijd van 3 maanden hebben we 397.000 weergaven gerealiseerd. In totaal heeft 32% de video testimonial volledig bekeken. Dit komt neer op 127.000 potentiële kandidaten, die een hoge mate van betrokkenheid hebben vertoond (volledig bekijken video). In fase 2 hebben we deze 127.000 mensen opnieuw advertenties via LinkedIn laten zien, maar nu gericht op sollicitaties. In 3 maanden tijd heeft dit 110 sollicitanten opgeleverd, direct via LinkedIn. Daarnaast is het aantal sollicitanten via direct verkeer met 80% gegroeid. Het totaal aantal sollicitaties kwam daarmee in 3 maanden tijd uit op 215. Al deze cijfers hebben we voor Ctac in een real-time dashboard gezet die 24/7 toegankelijk is.
Neem gerust contact met ons op voor een (digitale) kennismaking.