Met branding kan je verschillende doelen nastreven. Wil je bijvoorbeeld een hogere mate van merkbekendheid onder doelgroep X? Of wil je jouw bedrijf op een bepaalde manier profileren om werknemers aan te trekken? (employer branding). Afhankelijk van de branding strategie gaan we inzetten op specifieke online marketing activiteiten, zoals bijvoorbeeld social media en display advertising.
Bij branding is niet direct iedere euro te herleiden naar een resultaat, wat bij een advertentiecampagne bijvoorbeeld wel het geval is. Hierdoor lijkt het soms een ‘wollig’ verhaal. Maar ook branding kan je meten, testen en verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan een groei in het aandeel direct verkeer en organisch verkeer of een stijging van de mate van engagement op social media.
Onze visie richt zich op het combineren van branding met performance. We zijn een performance marketingbureau, maar daarnaast kijken we ook hoe we online aan je merken kunnen bouwen – met resultaat. Zo focussen we op het opwekken van vertrouwen onder de doelgroep, likeability creëren en positieve associaties met je product of dienst. Zo zorgen we dat jouw bedrijf op de korte én lange termijn groeit.
Neem gerust contact op met Ferdi de Been, strateeg en branding specialist bij Brandgang.