Bij conversie optimalisatie maken we gebruik van bestaande data, verzamelen we feedback van gebruikers en passen we learnings uit de consumentenpsychologie toe. In de eerste fase gaan we je bezoekers beter leren kennen en gaan we op zoek naar knelpunten. Zo duiken we in de data van Google Analytics. Waar verlaten bezoekers bijvoorbeeld je website? En hoe zien de conversiepaden er uit?
Naast data uit Google Analytics is feedback van gebruikers zelf onmisbaar voor CRO. Zo maken we gebruik van heatmap tools zoals Hotjar, surveys en feedback-knoppen. Nu we een compleet plaatje hebben van de mogelijke knelpunten gaan we hypotheses opstellen met oplossingen. Deze lijst rangschikken we op basis van potentieel, het belang van de pagina en de moeite die het kost om een aanpassing te maken.
Dan komt voor ons het leukste: het testen van de hypotheses in de praktijk! Bijvoorbeeld “Als we een button toevoegen op pagina X, verwachten we 2% meer conversies” of “Een headerafbeelding op pagina X met een persoon zorgt voor 3% meer conversies dan een productafbeelding”. Of we gelijk hebben? Dat gaat blijken uit de A/B test (of een multivariate test), waarbij we een stuk code toevoegen aan je website toevoegen om de verschillende varianten te tonen aan bezoekers.
Neem gerust contact met ons op voor een (digitale) kennismaking.