Google Analytics is de basis voor het meten van de resultaten van jouw website of webshop. We gaan allereerst aan de slag om een meetplan op te stellen, op basis van jouw doelen en KPI’s. In Google Analytics kunnen we vervolgens zien hoeveel bestellingen of leads je genereert, hoe vaak iemand op een button of een menu-item klikt, of in welke fase in het bestelproces iemand afhaakt op de website. Deze inzichten zijn belangrijk om je website en conversies te blijven optimaliseren.
Om online resultaten en bezoekersgedrag op je website inzichtelijk te maken, moet normaal gesproken voor ieder afzonderlijk kanaal een stukje code op je website worden geplaatst. Maar de vele tools zorgen helaas ook voor een wildgroei aan codes en een tragere website.
De oplossing hiervoor? Dat is Google Tag Manager. Met Google Tag Manager plaatsen we één korte code op je website waarmee tools als Google Analytics, Google Ads, Facebook, LinkedIn en marketing automation worden geïmplementeerd.
Wij bouwen real-time dashboards op maat in Google Data Studio. Zo zie je in een oogopslag wat de prestaties zijn van al je online marketingactiviteiten. Dat bespaart een hoop tijd!
We gidsen je door je eigen Google Data Studio dashboard, dat 24/7 in te zien is. Zo ben je niet langer afhankelijk van tijdgebonden en tijdrovende handmatige rapportages.
Neem gerust contact op met Marlou van Erp, performance manager bij Brandgang.