De basis voor een krachtig employer brand is een strategie. Wat is je huidige identiteit en wat is het verschil met de gewenste identiteit? En hoe kijken anderen naar jouw organisatie? Ook gaan we in deze fase samen employee persona’s formuleren. Welke werknemers wil je aantrekken voor jouw organisatie? Wat zijn hun doelen en visies? En hoe communiceren ze?
Dit is het startpunt van al jouw employer branding activiteiten, nog ver vóór dat je ook maar over de invulling van bijvoorbeeld een LinkedIn-bericht gaat nadenken.
Employer branding is een onderwerp wat op tafel komt wanneer het gaat om het werven van nieuwe werknemers. Maar het totale plaatje is een stuk groter. Zo wil je natuurlijk jouw organisatie laten opvallen bij potentiële werknemers (awareness), maar ook mensen overtuigen om te solliciteren bij jouw organisatie (consideration) en werknemers behouden (retention) – met als ultiem doel om werknemers échte ambassadeurs te maken.
Employer branding is iets waar je niet alleen mee bezig moet zijn wanneer je openstaande vacatures hebt, maar het is echt een investering voor de langere termijn.
Voor optimale employer branding combineren we verschillende online marketing activiteiten. Zo zetten we social media in voor het werven van nieuwe werknemers, maar ook om jouw huidige werknemers te betrekken als ambassadeurs van jouw bedrijf. Daarnaast zorgen we dat alle content op één plek is terug te vinden, met een handige ‘werken bij website’. En omdat deze content en vacatureteksten een goede zichtbaarheid moeten hebben in Google, gaan we ook aan de slag met SEO voor employer branding.
Neem gerust contact op met Ferdi de Been, strateeg en branding specialist bij Brandgang.