Marketing automation is vooral populair bij B2B-organisaties, voor leadgeneratie en leadopvolging. Stel, een lead vult een formulier op jouw website in om een whitepaper te downloaden. Zodra je een e-mailadres hebt zijn alle touchpoints in de journey inzichtelijk. Denk aan het bekijken van webpagina’s, andere downloads, maar ook het open- en klikgedrag in e-mails.
Interessant natuurlijk al die data, maar de kans dat deze leads direct converteren naar nieuwe klanten is klein. De volgende stap is leadopvolging. Zo gaan we we aan de slag met slimme e-mailflows, advertentiecampagnes, chat en website personalisatie.
Bij branding is niet direct iedere euro te herleiden naar een resultaat, wat bij een advertentiecampagne bijvoorbeeld wel het geval is. Hierdoor lijkt het soms een ‘wollig’ verhaal. Maar ook branding kan je meten, testen en verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan een groei in het aandeel direct verkeer en organisch verkeer of een stijging van de mate van engagement op social media.
Daarnaast kunnen we de investering van Branding in HubSpot onderbrengen onder ‘Campagnes’. Binnen campagnes in HubSpot krijg je alle investeringen te zien van een volledige online marketingcampagne. Denk daarbij ook aan traffic en lead campagnes. Zo krijg je een betrouwbaar beeld van de kosten per lead (CPL). In samenwerking met de Sales Hub van HubSpot kunnen we zelfs de opbrengst zien van campagnes, door deals en dealwaarde te koppelen aan de lead. Zo heb jij écht inzicht in de opbrengst van je marketingefforts.
Software is de kern van marketing automation. Wij zijn partner van HubSpot, het best beoordeelde én meest gebruikte marketing automation systeem in Europa.
Marketing automation betekent niet dat de software alles voor je regelt. Alleen al bij de opvolging van een webinar moet je bijvoorbeeld aan de slag met het instellen van de automation, het schrijven van de content, het bepalen van de regels voor lead scoring en meer. We helpen je van A tot Z: van onboarding tot het analyseren van resultaat.
Neem gerust contact met ons op voor een (digitale) kennismaking.