De kracht van employer branding op LinkedIn

In 3 maanden 215 sollicitaties via LinkedIn advertenties.

Ctac is een grote speler in Nederland en België op het gebied van het verbeteren van bedrijfsprocessen. Met onder andere SAP/S4HANA, Data Management en Predictive Analytics helpen ze klanten met advies en complexe integraties binnen de sectoren Retail, Wholesale, Manufacturing en Real Estate. Daarnaast spelen ze met Ctac Resourcing in op de groeiende vraag  om ervaren IT-professionals te plaatsen binnen teams van klanten. Hiermee zorgt Ctac voor snelheid in projecten en creëren ze een effectieve DevOps-cultuur, wat een organisatie minder afhankelijk maakt van externe partijen.

 

 

215

Sollicitaties

110

Via LinkedIn Ads

+75%

Groei in websitebezoekers 

397.000

Impressies

Uitdaging

Ctac heeft in 2021 een belangrijke doelstelling wanneer het gaat om het versterken van hun employer branding. Het eindelijke doel hiervan is om young professionals, ervaren consultants en IT’ers te binden aan hun bedrijf. Ctac wil veel meer naar buiten laten zien wat hun cultuur kenmerkt. Met de kernwaarden; samen, ondernemend, resultaatgericht, bewust en gedreven willen ze de markt laten zien hoe het is om voor Ctac te werken. Ze kwamen bij Brandgang uit met de volgende vraag: hoe kunnen we ons employer brand versterken en daarnaast openstaande vacatures invullen met de inzet van online marketing?

Oplossing

Brandgang heeft in samenwerking met het online team van Ctac een online performance strategie gemaakt, waarbij er aan het employer brand wordt gewerkt én dat ervoor zorgt dat vacatures meer onder de aandacht komen bij potentiële kandidaten. Deze 2 doelstellingen hebben we verwerkt in 1 uitgebreide campagne. Er zijn 5 belangrijke persona’s ontwikkeld, waar per persona belangrijke redenen van potentiële kandidaten zijn onderzocht om te solliciteren op een functie. Deze inzichten hebben we doorvertaald in de communicatie naar potentiële kandidaten, waarbij we de campagne hebben opgebouwd in 2 advertentiegroepen: bereik (branding) en werving (sollicitaties).

Strategie

In fase 1 hebben we met video testimonials op LinkedIn, Ctac’ers aan het woord gelaten. De video testimonials zijn afgestemd op de 5 verschillende persona’s, zodat de boodschap perfect aansluit op de wensen van een potentiële kandidaat. De video advertenties hebben als doel het realiseren van een zo’n hoog mogelijk bereik, waarbij we iedereen die de video volledig bekeken heeft (30 seconden) in een aparte remarketinglijst opslaan.

In fase 2 hebben we advertenties met een enkele afbeelding en call-to-action (solliciteren) gepromoot aan iedereen binnen de remarketinglijst. Deze groep van potentiële kandidaten heeft al kennis gemaakt met Ctac en weet precies wat werken bij Ctac leuk maakt. De kans op een sollicitatie is daarmee veel hoger.

Resultaat

Met LinkedIn video advertenties hebben we met targeting op o.a. vaardigheden, functietitels en senioriteit de volledige doelgroep in 1 maand tijd gemiddeld 3 keer bereikt. Over de looptijd van 3 maanden hebben we 397.000 weergaven gerealiseerd. In totaal heeft 32% de video testimonial volledig bekeken. Dit komt neer op 127.000 potentiële kandidaten, die een hoge mate van betrokkenheid hebben vertoond (volledig bekijken video).

In fase 2 hebben we deze 127.000 mensen opnieuw advertenties via LinkedIn laten zien, maar nu gericht op sollicitaties. In 3 maanden tijd heeft dit 110 sollicitanten opgeleverd, direct via LinkedIn. Daarnaast is het aantal sollicitanten via direct verkeer met 80% gegroeid. Het totaal aantal sollicitaties kwam daarmee  in 3 maanden tijd uit op 215. Al deze cijfers hebben we voor Ctac in een real-time dashboard gezet die 24/7 toegankelijk is. 

Brandgang heeft zich bewezen als een professionele partner die de juiste kennis in huis heeft om een succesvolle Employer Branding activatie uit te rollen op social media voor Ctac

Vivian Verleg-Weerts
Marketing Manager

Vervolg

Brandgang heeft in Q1 van 2021 deze campagne gedraaid om Ctac meer onder de aandacht te brengen in de wereld van arbeidsmarktcommunicatie. Na een succesvolle campagne zijn we nu de basis aan het leggen voor een jaarronde campagne, waarbij we meer online kanalen en websites gaan inzetten voor employer branding. Hiervoor zal naast LinkedIn Ads en wervingscampagnes ook meer aandacht komen voor de organische inzet van social media.


Daarnaast is Ctac actief bezig om offline meer zichtbaar te zijn. Een eerste grote stap is de
samenwerking met PSV, hiermee werkt Ctac ook offline aan arbeidsmarktcommunicatie


Wil jij net als Ctac ook slim aan de slag met employer branding?

Neem gerust contact op voor een (digitale) kennismaking.
T: 013-2032190
E: info@brandgang.nl