Search Engine Optimization (SEO)

Bezoekers trekken, leads genereren of verkopen verhogen begint met gevonden worden op relevante zoektermen.

Voor specifieke campagnes zijn betaalde advertenties in Google (SEA) een effectieve strategie om een prominente plek in de zoekresultaten te krijgen. Maar ook buiten campagnes om, of als je tijdelijk minder te besteden hebt, wil je natuurlijk dat je merk, diensten en producten goed gevonden worden. Bij het genereren van die continue stroom bezoekers komt zoekmachine optimalisatie (SEO) om de hoek kijken.

SEO? Goed gevonden!

Met zoekmachine optimalisatie zorg je voor hogere posities in de zoekresultaten van Google en Bing. We noemen deze posities ook wel organische posities, omdat deze net onder de advertenties worden weergegeven. Voor deze posities hoef je niet per klik te betalen.

Brandgang zorgt ervoor dat jouw site aan alle voorwaarden voldoet om zo hoog mogelijk in de resultaten te eindigen.

Onpage en offpage SEO

Zoekmachines zoals Google indexeren websites op basis van onpage en offpage SEO. Onpage SEO draait om het optimaliseren van de techniek en de content. Een snelladende, gebruiksvriendelijke website met relevante content en korte URL’s scoort namelijk hoger. Offpage SEO draait om relevantie en autoriteit. Een website die door Google als een autoriteit op het internet wordt beschouwd scoort hoger dan een website die als minder relevant wordt beoordeeld.

Zo kom jij bovenaan te staan

Een prominente plek in de zoekresultaten draait dus om het optimaliseren van diverse factoren. Bij Brandgang meten we eerst de huidige prestaties van je website. Op basis van deze nulmeting adviseren we je over de te varen koers. Een zoekwoordonderzoek is het startpunt bij de ontwikkeling van content voor je website. De resultaten van dat onderzoek geven een concreet overzicht van de zoekwoorden die je potentiële klanten het meest gebruiken.

We maken bewust onderscheid tussen korte en lange termijn zoekwoorden, ook wel short-tail en long-tail zoekwoorden genoemd.

Short-tail zoekwoorden zijn generiek en hebben een hoog zoekvolume. Vanwege de enorme concurrentie duurt het over het algemeen lang om met short-tail zoekwoorden in de top 10 van Google te komen. Long-tail zoekwoorden zijn specifiek en hebben een lager zoekvolume. Omdat de concurrentie minder hevig is, leveren deze snel goede resultaten op. Wij adviseren altijd om een goede verdeling te hanteren van beide varianten.

Wil jij ook topposities in Google?

Neem gerust contact op voor een (digitale) kennismaking.

Meer weten over onze aanpak of direct werken aan je vindbaarheid?

Wij vertellen je er graag meer over.
Bel 013 -20 32 190 of:

  • “Door Brandgang hebben we met onze social media campagne 4 keer zoveel aanvragen gehad als vorig jaar”

    Reinald Gerritsen
    Manager Marketing & Operations - Pluimen.nl
  • “Door Brandgang is het conversiepercentage via SEA met 67% gegroeid”

    Jurgen Buuts
    Eigenaar - Calmzy