Search engine optimization

Search Engine Optimization (SEO)

Bezoekers trekken, leads genereren of verkopen verhogen begint met gevonden worden op relevante zoektermen.

Voor specifieke campagnes zijn betaalde advertenties in Google (SEA) een effectieve strategie om een prominente plek in de zoekresultaten te krijgen. Maar ook buiten campagnes om, of als je tijdelijk minder te besteden hebt, wil je natuurlijk dat je merk, diensten en producten goed gevonden worden. Bij het genereren van die continue stroom bezoekers komt zoekmachine optimalisatie (SEO) om de hoek kijken.

SEO pijlers

Onpage en offpage SEO

Zoekmachines zoals Google indexeren websites op basis van onpage en offpage SEO.

Onpage SEO draait om het optimaliseren van de techniek en de content. Een snelladende, gebruiksvriendelijke website met relevante content en korte URL’s scoort namelijk hoger.

Offpage SEO draait om relevantie en autoriteit. Een website die door Google als een autoriteit op het internet wordt beschouwd scoort hoger dan een website die als minder relevant wordt beoordeeld.

Direct meer resultaat met online marketing?

Neem gerust contact op met Marlou van Erp, performance manager bij Brandgang.

Brandgang Marlou

Succesvolle cases